VIVATYM

Меню сайту
Категорії розділу
ЗНО - 2016 [7]
Внутрішкільний контроль [14]
Матеріали для молодого заступника
Календарне планування [14]
Календарне планування уроків у ЗНЗ
Навчальні програми [3]
Творча лабораторія [20]
Твори, складені учнями, вчителями
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 56
Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0
Головна » Файли » Внутрішкільний контроль

Основні типи уроків та їхня структура
[ Викачати з сервера (51.5 Kb) ] 20.01.2016, 23:04

Основні типи уроків та їхня структура.

Проблема класифікації уроків за типами по-різному знаходила своє вирішення залежно від того, що бралося за основу такої класифікації. Зважаючи на це, відомі класифікації на основі: а) особливостей процесу навчання і його складових частин (С.Іванов): б) змісту, дидактичної мети і способів проведення (І.Козанцев); в) дидактичної мети (В.Онищук): г) цілей уроку та місця уроку в загальній системі уроків (Б.Єсипов).

У вітчизняній педагогічній науці прийнято вважати, що найзручнішою є класифікація типів уроку, в основу якої покладено дидактичну мету і місце уроку в загальній системі уроків (Б.Єсипов, М.Махмутов, В.Онищук). Хоч названі автори пропонують різну кількість типів уроків, але займають однакову позицію щодо їхньої класифікації. Згідно з нею розглянемо такі типи уроків:

1) урок засвоєння нових знань;

2) урок формування умінь і навичок;

3) урок застосування знань, умінь і навичок;

4) урок узагальнення та систематизації знань;

5) урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок;

6) комбінований (змішаний) урок.

Кожний із них має відповідну структуру-послідовність етапів проведення або складових елементів, які об'єднані у систему посередництвом певних взаємозв'язків.

Урок засвоєння нових знань.

Передбачає сприймання їх, усвідомлення, осмислення на основі встановлення внутрішніх і зовнішніх взаємозв'язків, запам'ятовування, узагальнення, систематизацію, готовність до практичного застосування.

 Особливості структури:

  1. організація класу;
  2. перевірка домашнього завдання;
  3. актуалізація та корекція опорних знань;
  4. ознайомлення учнів із темою, цілями та завданнями уроку;
  5. мотивація учіння;
  6. сприймання та усвідомлення школярами навчального матеріалу;
  7. осмислення взаємозв'язків між його елементами;
  8. узагальнення і систематизація знань;
  9. підведення підсумків уроку;
  10. повідомлення та пояснення домашнього завдання.

Урок формування умінь і навичок.

Такому формуванню сприяє виконання системи передбачених навчальною програмою вправ та завдань.

У структурі його виділяють:

  1. перевірку домашнього завдання;
  2. актуалізацію і корекцію опорних знань, умінь і навичок;
  3. ознайомлення учнів із темою, метою і завданнями уроку;
  4. вивчення нового матеріалу,
  5. практичне застосування нових знань посередництвом пробних вправ;
  6. самостійне застосування нових знань у стандартних ситуаціях на основі виконання тренувальних вправ за зразком, інструкцією чи заздалегідь підготовленою технологічною карткою;
  7. перенесення здобутих знань, умінь і навичок у нестандартні ситуації і використання їх на творчому рівні (виконання завдань і вправ творчого характеру з використанням процедур творчої діяльності І.Я.Лернера або відомих у креативній акмеології методик, стратегій і тактик творчої діяльності);
  8. підведення підсумків уроку;
  9. повідомлення і пояснення домашнього завдання.

Урок застосування знань, умінь і навичок.

Використання засвоєних знань, умінь і навичок на практиці виступає одночасно засобом і метою навчально-виховного процесу. Як засіб навчання здобута інформація використовується на різних уроках. Як мета виступає під час проведення цього типу уроку.

Структура його:

  1. перевірка домашнього завдання;
  2. актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок;
  3. повідомлення теми, цілей та завдань уроку;
  4. осмислення змісту та технології виконання системи необхідних навчальних дій;
  5. самостійне виконання поставлених завдань під контролем учителя;
  6. звіт учнів про роботу;
  7. обґрунтування вчителем її результатів та проведення відповідної корекції;
  8. повідомлення та пояснення домашнього завдання.

Урок узагальнення та систематизації знань.

Переслідує мету встановлення як внутрішніх зв'язків засвоєної системи знань, так і зовнішніх, міжсистемних зв'язків на основі попередньо вивченого. Уроки цього типу передбачають в основному індуктивний підхід: від окремого до загального, їхню структуру складають:

  1. ознайомлення учнів з темою, цілями та завданнями уроку;
  2. мотивація учіння; відтворення здобутих знань;
  3. узагальнення та систематизація їх із встановленням внутрішньо-системних та зовнішньо системних зв'язків;
  4. підведення підсумків уроку;
  5. повідомлення та пояснення домашнього завдання.

Урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок.

Передбачає перевірку і корекцію здобутих знань, умінь і навичок на різних рівнях їхнього засвоєння: репродуктивному, продуктивному або реконструктивному, творчому. Може мати різну структуру. Однак найчастіше використовується така: повідомлення теми, цілей і завдань уроку;

  1. мотивація учіння;
  2. перевірка засвоєння учнями знань на репродуктивному рівні;
  3. перевірка здатності учнів установлювати внутрішньо системні та зовнішньо системні зв'язки;
  4. застосування здобутих знань, навичок на практиці у стандартних та змінених умовах;
  5. перевірка, аналіз, корекція та оцінка виконаних робіт;
  6. підведення підсумків уроку;
  7. повідомлення та пояснення домашнього завдання.

Комбінований (змішаний) урок.

Спирається на такі формальні ступені навчання:

а) підготовку до засвоєння нових знань, умінь, навичок, досвіду творчої діяльності та досвіду емоційно-ціннісного ставлення до світу; б) засвоєння визначених навчальною програмою компонентів змісту освіти; в) закріплення, корекцію та систематизацію їх; г) застосування на практиці в умовах стандартних та нестандартних ситуацій. Структура такого типу уроку має переважно такий вигляд:

  1. повідомлення теми, цілей і завдань уроку;
  2. мотивація учіння школярів; перевірка,
  3. оцінка та корекція засвоєних попередньо знань, умінь та навичок;
  4. актуалізація та корекція опорних знань учнів;
  5. сприймання, осмислення, узагальнення та систематизація нових знань; закріплення їх як на репродуктивному, так і на продуктивному рівнях;
  6. корекція їх у випадку потреби;
  7. підведення підсумків уроку;
  8. повідомлення та пояснення домашнього завдання.

Зрозуміло, що структурні варіанти розглянутих типів уроків умовні й піддаються зміні залежно від творчого почерку вчителя, особливостей поставлених ним цілей та завдань.

 

 

Категорія: Внутрішкільний контроль | Додав: МаричкаКмить | Теги: хід, структура, мотивація, типи
Переглядів: 962 | Завантажень: 9 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz